Akceptujemy karty:

AFRYKAŃSKIE BĘBNY DJEMBE


Zapraszamy wszystkich chętnych na nowe zajęcia w Szkole Tańca Milagro. W każdą środę 17.00-18.30 przy ul. Dąbrowskiego 28/31 regularna nauka gry na afrykańskich bębnach djembe!!! Nie musisz mieć własnego instrumentu. W grupie tylko 10 miejsc!!! Cena za m-c 80 zł ( dla stałych uczniów Szkoły Milagro 70 zł/m-c). Zajęcia poprowadzi Christo Krzysztof Radew.

Informacje i zapisy: Donata Liszczak,
tel. 501 574 991
mail: milagroszkolatanca@interia.pl


*********************************************
Szkoła Milagro otwarta jest na współpracę z domami kultury, szkołami, przedszkolami, firmami i innymi instytucjami. Chętnie poprowadzimy warsztaty integracyjne z wykorzystaniem bębnów, połączone z tańcem afrykańskim lub orientalnym (nauką tańca i pokazami).

- Dlaczego wybrałem bębny afrykańskie?

Od najmłodszych lat interesowałem się instrumentami perkusyjnymi. Zawsze szukałem jakiejkolwiek możliwej powierzchni, na której mógłbym wybić rytm. Na początku zainteresowałem się zestawem perkusyjnym, standardową perkusją, na której uczyłem się pierwszych rytmów i technik rytmicznych. W tym samym czasie, w trakcie pierwszych wyjazdów ze znajomymi na mojej drodze odnalazłem bębny afrykańskie djembe. Pierwszy bęben djembe wykonałem samodzielnie w ciągu kilku dni. Po wielu miesiącach różnych występów wraz ze znajomymi muzykami otrzymaliśmy propozycje grania systematycznych cyklicznych prób w nieistniejącym już klubie artystycznym Budda House w Szczecinie, prowadzonym przez artystkę malarkę Iwonę Siwicką "Laxness".

W bębnach afrykańskich zafascynowała mnie prosta okrągła powierzchnia, z której wydobyć można całą masę dźwięków. Również praktyczność tego instrumentu oraz możliwość grania w różnych pozycjach (na stojąco, siedząco, w pozycji gdy ciało jest lekko zgięte) oraz poruszanie się z nim jeszcze bardziej przyciągnęło moją uwagę.


- Jak wygląda nauka na bębnach djembe?

Lekcje gry na bębnach djembe rozpoczynają się nauką prawidłowej pozycji siedzącej oraz wydobywaniem z bębna podstawowych dźwięków, takich jak SLAP, TON, BAS. Następnie uczy się pierwszych akompaniamentów do takich rytmów jak DJALE, BALAKULANDJAN, TIRIBA


- Jaka jest tradycja bębnów djembe?

Tradycja bębnów djembe pochodzi z krajów Afryki zachodniej takich jak: Gwinea, Senegal, Mali. Rdzenna muzyka Afryki opiera się na rytmie, podczas gdy w Europie liczy się melodia. W Afryce zachodniej wszystko skupia się na określonych czynnościach, które posiadają swe początki w rytmie dnia. Każdy z rytmów granych na djembe posiada swoją określoną nazwę i metrum. Przyporządkowane jest również określonej grupie etnicznej, płci i wieku. Tradycja bębnów djembe została rozpowszechniona przez Mamady Keita, zwanego "królem djembe", który podróżując po wszystkich kontynentach prowadził warsztaty gry na bębnach afrykańskich, przekonując, iż jest to instrument jednoczący, przekazujący radość i prowadzący do wewnętrznej równowagi. W wielu środowiskach mówi się, że Mamady Keita zrobił dla Afryki więcej niż wszyscy politycy razem wzięci:


-O mnie i o zespołach

Nazywam się Cristo Krzysztof Radew. Wykorzystuję wiele rytmów pochodzących z Afryki w zespole "Krejzi Lokomotiv", składającym się z muzyków takich zespołów jak "Dikanda" oraz "Indios Bravos". Podczas podróży po Polsce i Europie stopniowo wzrastała we mnie fascynacja innymi kulturami i związanymi z nimi instrumentami perkusyjnymi. Doświadczenie muzyczne zdobywam udzielając się w zespole "Tryzna" podczas wyjazdów do Niemiec, Holandii, Estonii, Szwecji i Norwegii.>

W trakcie muzycznych poszukiwań odnalazłem w sobie fascynacje takimi instrumentami perkusyjnymi jak doumbek, darabuka, pochodzących z krajów arabskich. Fascynacja tymi instrumentami spowodowana była m.in. częstymi wyjazdami do rodzinnej Bułgarii, obcowaniem z tamtejszym folklorem bałkańskim oraz dzieciństwo spędzone wspólnie z turecko-cygańską kulturą.

Idąc dalej odkryłem piękno bębnów obręczowych, używanych np. do Belly Dance (tańca orientalnego). W kulturze bębnów doumbek oraz darabuka każdy z rytmów ma swoje ukierunkowanie oraz tradycje regionalne. Na doumbek uczymy się rytmów saidi, masmoudi saghier, malfuf, maksum itd.>

Dotarłem również do takich instrumentów pochodzenia indyjskiego jak tabla oraz kanijra, gdzie technika jest zbliżona do gry na doumbek i darabuce (tzw. technika palcowa).>

Odkryłem również zamiłowanie do folkloru bałkańskiego, szczególnie do bułgarskiej muzyki folkowej i związanych z nią rytmiką i bębnami (tapan i baraban). Rytmika ściśle związana jest z tańcem bułgarskim HORO i rytmami RACZENICA, PAJDUSZKO, KOPANICA.>

Design and programming: Sebastian Buczynski
Copyright © 2015 Milagro
 

Tagi:    Szkoły tańca Szczecin     Zumba Szczecin      Pierwszy taniec weselny Szczecin      Nauka tańca;      Flamenco;